Kidsweekend Kinepolis | Ted & de magische smaragd

Zaterdag 27 en zondag 28 augustus 2022 is er weer Kids Weekend bij Kinepolis: een superleuk uitje waarbij alles natuurlijk draait om je kinderen. Deze editie kan je kijken naar de nieuwste film van bouwvakker Ted die de wereld over reist voor een spannend nieuw avontuur. In jouw Kinepolis bioscoop kan je kind allerlei leuke activiteiten ondernemen die passen bij de film, waardoor de beleving nog leuker wordt!

Kids Weekend Kinepolis 27 28 augustus 2022

Kinepolis Kids Weekend

Het Kinepolis Kids Weekend maakt van je bioscoopbezoek een hele belevenis. Alles staat komend weekend namelijk volledig in het teken van Ted & de magische smaragd, waardoor je van tevoren al helemaal in de stemming komt voor de film. Voor kinderen is er van alles te beleven. Je kan bijvoorbeeld op het springkussen of lekker kleuren in de kleurhoek. Er zijn meerdere voorstellingen per dag tussen 10.00-17.00 uur, dus dan is er altijd een tijdstip dat jou uitkomt! Tijdens het Kids Weekend draait Kinepolis de Nederlandstalige versie van de film.

Op de website van Kinepolis vind je alles over het Kids Weekend en bestel je gemakkelijk kaarten voor een bioscoop bij jou in de buurt.

Kids Weekend 28 augustus in Dordrecht

Afgelopen zondag zijn we naar het Kids Weekend in Dordrecht geweest. Door het heerlijke weer was het iets rustiger dan normaal, maar dat mocht de pret niet drukken. De kinderen hebben heerlijk gesprongen op een springkussen (zowel voor als na de film), ze konden lekker limonade pakken en kleuren. Verderop stond een tafeltje waar kinderen zich konden laten schminken – kortom, genoeg te doen.

De film was ook geslaagd. De meiden vonden hem erg grappig en af en toe zelfs best spannend. Door al het drinken tijdens de film was de pauze tussendoor zeer welkom. En na afloop konden ze nog een beetje spelen. Voor herhaling vatbaar in elk geval! Al kijk ik ook erg uit naar de komende Ladies Night, waar ik regelmatig met een goede vriendin naartoe ga.

Over Ted & de magische smaragd

Misschien heb je de eerdere films van Ted ook al gezien (Ted & de schat van de mummie en Ted & het geheim van koning Midas)? Dan is dit derde deel in de serie natuurlijk een film die je móet zien. Het Parool omschrijft Ted & de magische smaragd niet voor niets als Indiana Jones voor het hele gezin. Waar deze film om draait?

Wanneer Ted uit nieuwsgierigheid op een knop drukt, betekent dat het begin van een nieuw avontuur. Tijdens een archeologische zoektocht stuit hij namelijk op een Egyptische sarcofaag met een inscriptie in hiëroglyfen. Maar voor hij kan ontdekken welke boodschap hierop staat, wordt hij uit het team gegooid en naar huis gestuurd. Lukt het Ted om te achterhalen hoe het verhaal in elkaar steekt voordat deze kennis in verkeerde handen valt?

Review Ted & De magische smaragd

Humor en spanning wisselen elkaar af in Ted & De magische smaragd. Zo is mummie op hilarische wijze in de 21e eeuw belandt en een hit op social media. De politie zit hen echter op de hielen wanneer ze meerdere problemen proberen op te lossen en het geheim van de smaragd willen achterhalen.

De kinderen blijven voor mij de beste graadmeter om een kinderfilm te kunnen beoordelen, en die waren razend enthousiast. Vooral mummie deed het ook dit keer weer goed, al miste ik persoonlijk zijn ge’super’ wel. De film en het verhaal zaten goed in elkaar met een duidelijk begin, goed middenstuk en een spannend einde. Dit vraagt natuurlijk wel om een volgend deel, maar of dat er gaat komen..?

Trailer

Stemacteurs

Nederlands

• Jan Kooijman
  • Reinder van der Naalt
  • Kirsten Fennis
  • Peggy Vrijens
  • Nurlaila Karim
  • Tara Hetharia
  • Levi van Kempen

Kidsbios voor de kleintjes

Let op! Naast deze Kids Weekends voor grotere kinderen organiseer Kinepolis ook de Kleuter Bios voor kinderen van 2-6 jaar oud. Komende editie vindt plaats op zondag 18 september. Je kan de films De Gruffalo en De slak & de walvis bekijken. Tijdens deze voorstellingen gaat het licht niet helemaal uit en staat het geluid minder hard. Daarnaast is er altijd een pauze tussendoor. Je koopt je tickets hier.

Ben jij ook al eens naar een Kids Weekend geweest? Of ga je komend weekend? Laat het ons weten in een reactie!