Samenwerken met De Mamagids

Beste ondernemer,

Mijn naam is Merel (38) – of ‘mama’ zoals ik minstens 20.934 keer per dag word genoemd door één van mijn drie dochters: June (16), Rose (8) en May (7). En op hun beurt moederen ze met liefde over hun lieve broertje Sean (1). Ik ben eigenaresse van de Mamagids: een informatieve website met handige tips en herkenbare verhalen voor moeders (die fouten durven maken). We vertellen onze lezers graag over de nieuwste trends, het leukste speelgoed en tofste gadgets. We doen daarom graag samenwerkingen die hierbij passen. Hieronder staat alles over onze doelgroep, wat je van ons kan verwachten en welke vormen van samenwerkingen mogelijk zijn.

Doelgroep en statistieken

De Mamagids vindt het leuk om mooie samenwerkingen neer te zetten. Onze doelgroep omvat vrouwen van 25-40 jaar oud met een kinderwens of een gezin. Ze hebben (voorzichtige) interesse in duurzaamheid, beauty, leuke uitjes met het gezin en natuurlijk informatie over het ouderschap. Verder staan deze dames voor een mooiere, vriendelijkere wereld en willen hun kinderen daarin het beste meegeven. Dat maakt dat we vooral zoeken naar fijne samenwerkingen met bedrijven die hier ook voor staan en deze doelgroep bedienen.

Momenteel vinden zo’n 25.000 unieke bezoekers per maand (november 2022) hun weg naar De Mamagids. Een deel daarvan komt binnen via social media, maar een groot deel ook via Google en Pinterest. Daarnaast sturen we ook wekelijks een overzicht met de laatste artikelen naar een aantal volgers.

Waarom samenwerken met De Mamagids?

  • Ons team heeft de juiste kennis van SEO en streeft ernaar lekker leesbare artikelen te schrijven die zowel leuk zijn om te delen op social media als goed vindbaar via Google.
  • We zijn ontzettend enthousiast en altijd op zoek naar toffe nieuwe merken die een plaatsje in de spotlight verdienen.
  • Onze tone of voice is fris, van nu, waar mogelijk persoonlijk en (niet onbelangrijk) in foutloos Nederlands.
  • We streven naar een divers blogteam met kinderen in verschillende leeftijdscategorieën. Zo is er vrijwel altijd een blogger dat past bij jullie bedrijf.
  • Goede doelen mogen zeker ook altijd aankloppen. Ons streven is hier op maandelijkse basis aandacht aan te gaan schenken. Hulp bij een campagne nodig? Stuur dan zeker even een berichtje.

Mogelijkheden om samen te werken met De Mamagids

Op De Mamagids doen we zowel onbetaalde (barterdeals) als betaalde samenwerkingen. Hierbij kunnen jullie zeker een voorkeur aangeven voor één van onze bloggers. Gaan we een samenwerking aan? Dan ga je akkoord met de voorwaarden van Lotus Writings.

Perspakketten

We vinden het altijd leuk om een vrijblijvend perspakket te ontvangen. Wanneer deze binnen is, zullen we er zeker aandacht aan schenken op social media en mogelijk in de vorm van een blogpost (als onderdeel van of als lijstje). In dat laatste geval krijgen jullie altijd een linkje van ons na plaatsing. We verdelen de pakketjes binnen het team. Je kunt dus natuurlijk een perspakket sturen naar één van de bloggers in het bijzonder. Stuur ons een mailtje voor meer informatie.

Barterdeals

Wil je graag een barterdeal afspreken? Stuur ons dan een mailtje met een tof voorstel dat bij De Mamagids past. Denk aan de categorieën lezen, interieur, kleding, beauty, voeding, baby en kind, moeders, films, games en speelgoed. We bieden hierin verschillende opties. Je kan altijd persfoto’s meesturen. Wil je echter liever dat we zelf foto’s maken? Dan kan dat tegen meerprijs.

* Bij barterdeals vermelden we altijd dat we het product hebben gekregen.

Uitnodigingen

Zouden jullie het leuk vinden als De Mamagids op social media of de website aandacht schenkt aan een evenement (zoals een beurs), theatershow, pretpark, nieuwe film of een toffe vakantiebestemming? Laat het ons dan ook zeker even weten. We maken er dan een mooi verslag van.

* Bij uitnodigingen vermelden we altijd dat we dat we deze hebben ontvangen.

Niet iedere blogger in ons team deelt zijn kind herkenbaar op social media en de blog. Desondanks maken we er altijd een realistische sfeerimpressie van.

Gesponsorde post

Onze voorkeur heeft een gesponsorde post waarbij we tegen betaling een informatief artikel schrijven. Hetzij als onderdeel van een grotere, landelijke campagne, hetzij permanent. Aanleveren kan soms ook, maar is tegen meerprijs wanneer de tekst niet in overeenstemming is met onze schrijfstijl. Waar mogelijk keren onze klanten graag bij ons terug. Onze kracht ligt daarbij in de snelle levering en de kennis van SEO. Ook zorgen we dat onze artikelen minimaal 400 woorden zijn, tenzij anders afgesproken.

Hier vind je onze tarieven

10% van onze netto verdiensten gaat naar een goed doel

Met een samenwerking steun je dus automatisch een prachtig doel of een stichting die bijzonder werk verricht.

Onze huidige bloggers

Merel

Met vier kinderen (15, 7, 6 en 0) is het bij ons thuis altijd gezellig druk. Tel daar nog een paar bedrijven bij op en de chaos is compleet. Ik hoop onze kinderen vooral openheid, respect, plezier in het leven en liefde voor onze aarde mee te geven en doe graag samenwerkingen die daarop aansluiten.

Sophie

Mijn naam is Sophie (34), getrouwd met Lionel, moeder van twee geweldige zoons (5 en 2). Op De Mamagids schrijf ik regelmatig over mijn werk als juf in het Jenaplanonderwijs, maar ook over mijn zwangerschap, recepten en het leven als vrouw in een mannenhuishouden.

Susan

Susan (34) woont samen met haar vriend, zoon Jaden (2017) en dochter Indy (2021). Naast haar baan (32 uur per week) als accountmanager in de detachering van Young Professionals op het gebied van Finance en IT is ze inmiddels ook Coach bij Personal Body Plan – een methode waarbij een gezond leefstijl voorop staat. In het dagelijks leven houdt ze echt van gezelligheid, lekker koken en uiteraard sporten.

We doen alleen samenwerkingen met bedrijven waarvoor duurzaamheid, inclusiviteit en/of diversiteit belangrijke kernwaarden zijn.

Staat jouw voorkeur hier niet bij?

Mocht je een heel tof voorstel hebben voor een samenwerking, maar in bovenstaande opties niets vinden dat bij je past? Stuur dan een vrijblijvende mail en wie weet kunnen we samen tot iets moois komen.

We kijken uit naar een fijne samenwerking. Hopelijk tot snel!

Liefs,
Team De Mamagids

Terug naar boven