Keer op Keer Kids, wie voert de meeste dieren? | Review

In de Speelgoed van het Jaar verkiezing 2021 won de Keer op Keer Kids in de categorie Kinderspel én de Gouden Publieksprijs. Wij testten dit leuke spelletje met onze dochters van 6 en 7 jaar oud. In deze review lees je waarom dit speelgoed heeft gewonnen in de verkiezing, hoe de meiden het hier vinden en hoeveel speelplezier je ervan hebt.

Het spel Keer op Keer Kids

Misschien ken je Keer op Keer wel (de versie voor volwassenen, waarbij je zo snel mogelijk alle vakjes van twee kleuren aankruist)? De kindervariant lijkt hierop, maar in plaats van vakjes aankruisen mag je nu dieren gaan voeren. Om de beurt gooi je met de dobbelstenen en mag je een gekleurd ‘hok’ afkruisen. Als een van de spelers twee kleuren compleet heeft, eindigt het spel en mag je kijken hoeveel bezoekers, emmers en soorten voer je hebt mogen omcirkelen. Wie de hoogste score heeft, wint!

Waarom heeft Keer op Keer Kids gewonnen in de Speelgoed van het Jaar verkiezing?

Vooral het spelenderwijs oefenen met strategisch inzicht, planning en overzicht houden (je moet immers proberen een kolom vol te krijgen of zo snel mogelijk één kleur afkruisen) maken dit spelletje een musthave. De spelregels zijn makkelijk, het is zo gepakt en gespeeld, en je kan het spelen met zowel leeftijdsgenoten (5+) als het gezin.

Hoelang duurt het speelplezier?

Een potje Keer op Keer Kids duurt niet heel lang, maximaal 10-15 minuten. Dat maakt het een ideaal spel om voor het slapengaan te spelen of om tussendoor te doen. De regels zijn eenvoudig te begrijpen, dus na een paar keer spelen kunnen ze dit ook doen met een vriendje of vriendinnetje.

Review: ons eindoordeel over Keer op Keer Kids?

Als gezegd is het een redelijk eenvoudig spel; je leest de spelregels door en weet dan wel wat de bedoeling is. We kenden het originele Keer op Keer nog niet. Wat ik wel merkte, is dat de dames hier maar slecht tegen hun verlies kunnen. Zeker als één van de twee een bezoeker van de dierentuin afkruist en de ander die bijna had. Dit is persoonlijk natuurlijk en ongetwijfeld de zoveelste fase 😉 maar daardoor speel ik het liever met één kind dan allebei tegelijk.

Omdat het niet te veel tijd in beslag neemt, is het een spel dat we regelmatig tussendoor pakken. Ik vind het ook leuk om te zien dat ze het pakken als er een vriendinnetje komt spelen. Ze hoeven het maar één keer uit te leggen en het gaat vanzelf. Dus ook dat vind ik een pluspunt. Tot slot zitten er ruim voldoende blaadjes op het scoreblok, dus je kan echt even vooruit. Al kan je deze ook online bestellen bij 999 Games.

Update 2022 | Review Keer op Keer Kids

We zijn inmiddels een jaar verder. Waar sommige spellen maar tijdelijk leuk blijken, is Keer op Keer Kids nog steeds iets dat ze met enige regelmaat uit de kast pakken. Vooral onze, inmiddels, zevenjarige vindt het één van de leukste spelletjes die we hebben. Doordat het niet al te lang duurt, is dit ook prima om te spelen na het eten – en dan met het hele gezin. Ook is het een ideaal gezelschapsspelletje voor op vakantie.

Algemene informatie over Keer op Keer Kids

• Keer op Keer Kids – 999 Games
  • Geschikt voor: kinderen vanaf 5 jaar
  • Winnen op basis van geluk, inzicht en planning
  • Inclusief scoreblok, drie dobbelstenen en vier potloodjes
  • Prijs: € 14,95
Keer op Keer Kids 999 Games review
Bestel Keer op Keer Kids bij Bol.com

Kende jij Keer op Keer Kids al? Zijn jouw kinderen ook fan?

Dit artikel bevat een of meerdere affiliate links. Van elke aankoop die je doet via deze link(s) krijgen wij een klein percentage. Jij betaalt hiervoor uiteraard niets extra’s, maar je helpt ons een klein handje. Daarbij doen we regelmatig een donatie aan goede doelen als De Voedselbank, het Alzheimer Fonds of KWF. Mocht je dus een aankoop doen, dan willen we je hierbij heel graag bedanken!