Review De grote Sinterklaasfilm | Trammelant in Spanje

Op een regenachtige oktobermiddag besloot ik de meiden te trakteren op een goede Sinterklaasfilm, chocomel en lekkere snacks. Want hoewel de dag voor ons een iets andere betekenis had, wilde ik hen de ruimte geven voor vrolijkheid. En met succes: Rose verklaarde na afloop dat dit echt een feestdag was đŸ˜‰ En dat had natuurlijk in de eerste plaats alles te maken met De Grote Sinterklaasfilm | Trammelant in Spanje, die afgelopen oktober uitkwam. In deze review lees je alles over deze leuke nieuwe film.

Review: De grote Sinterklaasfilm | Trammelant in Spanje

Het verhaal

De twee boeven Mammie en Stan (beide karakters kennen we uit de eerdere delen van De Grote Sinterklaasfilm) hebben elkaar en de liefde gevonden toen ze allebei hun gevangenisstraf moesten uitzitten. Hoewel ze eigenlijk niet veel overeenkomsten kennen, hebben ze wel een gemeenschappelijke ‘vijand’: Sinterklaas. Ze willen allebei het feest om zeep helpen en bedenken daarom een gemeen plan.

Met een list dringen ze het kasteel in Spanje binnen, pikken de sleutel en sluiten vervolgens alle Pieten en Sinterklaas op voor ze richting Nederland kunnen varen. Om het allemaal nog een tandje erger te maken, snijden ze vervolgens ook nog eens de telefoonlijnen door. Contact met de buitenwereld is niet meer mogelijk. Het belangrijke thema is, zoals altijd: kan het Sinterklaasfeest nog door gaan?

Helaas kunnen we verder niet te veel verklappen over de manier waarop alles weer goedkomt, maar dat het weer een origineel verhaal is en de moeite waard om te kijken wel!

Trailer De Grote Sinterklaasfilm | Trammelant in Spanje

Acteurs De Grote Sinterklaasfilm

• Robert ten Brink
  • Chris Tates
  • Sara Robben
  • Martien Meiland
  • Noraly Beyer
  • Pamela Teves
  • Filip Bolluyt
  • Party Piet Pablo (bekend van verschillende Sinterklaashits, zoals de Pieten Sinterklaas Move en dit jaar Dansen voor de Sint)

Regie: Lucio Messercola
Productie: Messercola
Distributie Just Entertainment

De Grote Sinterklaasfilm | Trammelant in Spanje draait in de bioscopen sinds 6 oktober

filmposter review trammelant in spanje grote sinterklaasfilm

Onze mening

Uiteindelijk telt vooral de mening van de kinderen en die is zonder twijfel positief. Ze wilden de film meteen nog een keer kijken en zaten helemaal in de stemming. Het grappige is wel dat ze nu wat ouder zijn en toch langzaam bepaalde dingen herkennen: na hem drie keer in beeld te zien, herkenden ze Martien Meiland bijvoorbeeld. Dat deed verder niks af aan de hele illusie van het feest trouwens, ze zagen het meer als een acteur die voorbij kwam in de film – wat hij natuurlijk ook is. Ze hebben gelachen en vinden de film hartstikke leuk. Kortom, een aanrader dus als je komende tijd (alvast) in de Sinterklaasstemming wil komen!

Persoonlijk kwam het trouwens wel even binnen toen Peter R. de Vries in beeld verscheen. Daar hebben de kinderen natuurlijk verder geen weet van, maar het blijft toch onwerkelijk dat hij er niet meer is. Los daarvan vond ik het een leuke film voor de kinderen. De liedjes zijn lekker aanstekelijk en het brengt toch een klein beetje decembersfeer in huis. Dat Robert ten Brink Sint speelt, vond ik bovendien erg leuk. Hij doet het goed.

Gaan jullie binnenkort naar de bios om De Grote Sinterklaasfilm te kijken?