Press "Enter" to skip to content

Column | Breaking news: grote veranderingen

Vorige keer vertelde ik jullie al over de challenge die ik deed: honderd dagen lang groene balkjes halen (die je krijgt bij het Personal Body Plan wanneer je voldoende kcal., eiwitten, koolhydraten en vetten binnenkrijgt). Hoe het daarmee staat? Ik vertel je er alles over!

De challenge

Wat heb ik lang niks van mij laten horen! Sorry daarvoor. Maar ik ben er nog en ik ben ook nog zeker Personal Body Coach! De challenge die ik had lopen is echter na vijftig succesvolle dagen in de soep gelopen. Kon ik het niet meer volhouden? Nee! Ik heb gemerkt dat elke dag groene balkjes niet leuk is!

Ik vind de week balans heel erg belangrijk. Je hebt nou eenmaal dagen dat je gaat uiteten of een wijntje drinkt, en het is niet erg als er dus rode balkjes tussen zitten, als je het de dag er of de dag ervoor maar compenseert. Met de challenge om elke dag een groen balkje te halen, was dit natuurlijk niet echt mogelijk! Het werd een obsessie, maar het moet natuurlijk ook leuk blijven.

Breaking news!

Behalve het feit dat het leuke er vanaf ging, had ik nog een goede reden waarom ik het niet langer volhield. Ik was namelijk elke dag misselijk! Je raadt het misschien al: ik ben ZWANGER! Zwanger van ons tweede kindje. Hoe mooi is dat? Maar daardoor werd het voor mij natuurlijk wel meteen een stuk lastiger.

Het kindje is ontzettend gewenst en gepland, al ging het iets sneller dan verwacht. Van onze zoon Jaden was ik na ruim een halfjaar zwanger, deze was in één keer raak. Niet verwacht natuurlijk, maar oh wat was ik blij (en lichtelijk in shock dat het dus al zo ver was). Met de zwangerschap komen alleen wel de bekende kwaaltjes en als misselijkheid en vermoeidheid om de hoek kijken.

© Raisa de Koning

Nog meer goed nieuws

Of dat niet genoeg was, waren we in die periode ook bezig met het kopen van een huis. Dat is gelukt! Momenteel wonen we in een appartement in Rijswijk, en we gaan verhuizen naar een gezinswoning in Ridderkerk. Eindelijk die zo gewenste tuin! Maar goed, zover is het nog niet: er komt een hoop bij kijken. Er staat ons een redelijk stressvolle periode te wachten, plus hormonen… Niet de allerbeste combinatie, maar we slepen ons er wel door heen. Vooral mijn vriend, want die heeft het met mij te verduren 😉

Hoe gaat dit allemaal samen met Personal Body Plan?

De eerste weken waren moeizaam. Ik kon amper eten, was heel erg moe en besloot rustiger aan te gaan doen. Mijn focus lag daarom op wat ik wél naar binnen kreeg en op mijn herstel. Dat laatste is namelijk ook een pijler binnen het Personal Body Plan (samen met gedrag, voeding en training) en minstens zo belangrijk als de andere drie.

Herstel betekent:

  • goed slapen
  • je stresslevel onder controle krijgen
  • zorgen voor het herstel van je lichaam na een training (op het gebied van spierpijn)

Slapen ging in elk geval goed deze periode, stress onder controle houden was iets lastiger in deze (behoorlijk stressvolle) tijd.

Maar of het nog niet genoeg was… Naast bovenstaande dingen heb ik nóg een leuk nieuwtje! Al het goede komt immers in drieën en ik wilde niet achterblijven. Maar daar vertel ik jullie volgende keer over.

Susan werkt als coach bij Personal Body Plan. Ze helpt moeders zoals jij en ik om meer balans te krijgen tussen gezin, werk, voeding en beweging. Meer informatie? Mail voor meer informatie! Voor meer tips, advies en de voortgang van haar challenge kan je Susan natuurlijk ook volgen op Instagram.

Uitgelichte afbeelding, popcorner – Shutterstock

Ook leuk om te lezen

Be First to Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© De Mamagids